You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נוער - התבהרות בתחתית,  סיכום המחזור בליגת העל
עמדו במשימה. שחקני הפועל כפר סבא חוגגים הישארות מוקדמת בליגה (צילום: אופיר מגדל)

נוער - התבהרות בתחתית, סיכום המחזור בליגת העל

לאחר קיומם של שני משחקי ההשלמה אתמול, זמן לסיכומים. השחקנים שכבשו לראשונה, חרגי הגיל שכבשו, הקבוצה שזכתה בניצחון חוץ בביתה, זו שהוכתרה בהוד והדר. על זאת ועוד, בכתבה הבאה

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

המחזור ה-27 בליגת העל לנוער הושלם אתמול עם קיומם של שני משחקים, בהם אירחו הקבוצות הדרומיות ביותר בליגה את יריבותיהן. עם סיומו של המחזור מגיע הזמן לסיכומים. אז מה היה לנו במחזור האחרון? מחזור שבו אלופת המדינה זכתה לקיים הכתרת אליפות רשמית בביתה, בתחתית הטבלה העניינים מתבהרים והמאבק כנגד סיום עונה במקום המוביל למשחק המבחן על ההישארות בליגה פחות צמוד משמעותית מזה שהיה. מה עוד? כמות נכבדת של שחקנים חריגי גיל כבשו במחזור זה, כמו גם שחקנים שזכו להרשית פעם ראשונה. מתחילים בסקירה.

המספרים של המחזור

0 קבוצות הצליחו לנצח מחוץ לביתן. היחידה שהצליחה לנצח במשחק חוץ היא הפועל באר שבע, ש"התארחה" אתמול במגרשה הביתי למשחק ליגה מול עירוני קרית שמונה, שמשחקיה נערכים במגרשי היריבות בשל המצב הביטחוני הסורר בעיר אותה היא מייצגת. לכתבה על משחקי אתמול, לחצו כאן

1 - שחקן אחד בלבד ספג כרטיס אדום, מחמוד תאיה - שחקנה של בני סכנין.

2 משחקים הסתיים מבין 8 הסתיימו בתוצאת תיקו 1:1: המשחק בו אירחה מכבי נתניה את הפועל רעננה, המשחק בו אירחה בני סכנין את הפועל ת"א.

3 שחקנים חריגי גיל כבשו שערים במחזור זה, אחד מהם, אליה גטהון (מ.ס אשדוד) - כבש צמד. עוד ברשימה: עמית צור (מכבי ת"א) ונועם שחר (הפועל באר שבע).

4 שחקנים כבשו שער בכורה: ליעם מרגי (הפועל חיפה), עיסא ג'ורן (הפועל רמת השרון), כארם קדח (בני סכנין), אופק משען (הפועל ת"א).

6 קבוצות שמרו על הבית וזכו בניצחון במשחק ביתי: מכבי פ"ת (0:2 על הפועל חדרה), מכבי ת"א (1:3 על הפועל חיפה), מכבי חיפה (0:3 על הפועל ראשל"צ), הפועל כפר סבא (1:3 על הפועל רמת השרון), הפועל באר שבע (0:2 על עירוני קרית שמונה), מ.ס אשדוד (0:3 על בני יהודה ת"א).

22 שערים נכבשו בשמונה משחקים. ממוצע הקרוב לשלושה שערים למשחק. נתון מעודד.

הסיפורים של המחזור

הכתרה בסטייל: מכבי פ"ת, שנהנתה אמש ממנה גדושה של גאווה בדמות העובדה, בדמות שלושה שחקנים בגיל נוער, שאינם חריגי גיל, שמשחקים בקבוצה הבוגרת (המגן - גיא זזנט והקשרים לירן חזן וניב יהושע) פתחו בהרכב הקבוצה הבוגרת במשחק חצי גמר גביע המדינה מול הפועל נוף הגליל, אחד מהם - לירן חזן, כבש את השער שסגר עניין והעניק ניצחון 0:3. קבוצת הנוער של מכבי פ"ת זכתה כבר לפני שני מחזורים באופן מעשי באליפות, במחזור הלפני אחרון היא זכתה רשמית ובמחזור האחרון זכתה לערוך טקס הכתרה רשמי ברוב הדר ופאר במגרשה הביתי לאחר משחק הניצחון 0:2 על הפועל חדרה. את הטקס כיבדו בנוכחותם: יו"ר ההתאחדות - משה (שינו) זוארץ,  יו"ר המועדון - אבי לוזון, שחקנים מקבוצת הבוגרים ועוד רבים וטובים. לכתבה שפורסמה באתר ONE על משחק ההכתרה של מכבי פ"ת, לחצו כאן

הזמן הירוק: הפועל כפר סבא חתומה על התוצאה של המחזור - ניצחון ביתי 1:3 על הפועל רמת השרון, נועלת הטבלה בשל החרגתה של קרית שמונה מהגעה למשחק מבחן על הישארות בליגה במקרה ותסיים אחרונה. הניצחון שהשיגה כפר סבא מעניק לה פער בלתי ניתן לסגירה של 10 על פני הפועל רמת השרון. מחמאות גדולות מגיעות לצוות המקצועי בראשות המאמן, אדם לם, שבעונתו הראשונה כמאמן בליגת העל לנוער הצליח להוביל את הקבוצה מהשרון עם סגל מאוד צעיר להישארות בליגה הרבה לפני תום העונה.

בלאגן בשרון - הפועל רמת השרון הודיעה אתמול על חילופי מאמנים, זאת מאחר והקבוצה ספגה חמישה הפסדים רצופים, שמציבים אותה במרחק של 6 נקודות מחוף מבטחים, כשנותרו בקופה 9 נקודות. כדורגלן העבר, ציון צמח, הוקפץ מקבוצת נערים א' לקבוצת הנוער במקומו של עמית ארצי, שמסיים פרק ארוך של למעלה מ-20 שנות אימון במחלקת הנוער של הפועל רמת השרון, בהן היה שותף לזכיות באליפות ועליות ליגה של קבוצות וזאת לאחר שבאמצע העונה שעברה תפס פיקוד על קבוצת הנוער והוביל אותה להישארות בליגת העל.

בהשקעה של 3-5 דקות ביום יש לך אפשרות לשדרג את הבניה הגופנית שלך בצורה אדירה. איך זה קורה? צפה בסרטון ולחץ כאן